Twitter julkisti uuden Vine videopalvelun
Twitterin julkaiseman uuden videopalvelun erikoisuutena on se, että videot voivat olla maksimissaan 6 sekunnin mittaisia ja niitä toistetaan jatkuvana. Videopalvelu lyhyillä videoilla jatkaa samaa tyyliä, kuin Twitterin viestien merkkimäärän rajoitus. Vinen perustaja...
Facebook-uudistus tuo parannuksia yksityisyydensuojaan
Facebook tuo yksityisasetusten pikavalikon, josta käyttäjä pystyy tarkistamaan, ketkä kaikki näkevät hänen jakamansa sisällön. Lisäksi valikosta pystyy selvittämään, ketkä voivat ottaa yhteyttä käyttäjään Facebookin kautta. Hetken aikaa käytössä ollutta...
Facebookin pikaviestien kirjoittaminen onnistuu suoraan Firefox-selaimella
Uusi Firefox-selain sisältää ominaisuuden nimeltä Facebook Messenger for Firefox, joka mahdollistaa Facebookin käyttämisen suoraan selaimen sivupalkissa. Uusi ominaisuus tuo Facebook ilmoitukset Firefox selainikkunaan ja mahdollistaa kavereiden kanssa keskustelun...
Eilen 4.10. oli Facebookin juhlapäivä
Facebook on saavuttanut miljardin käyttäjän rajan maailmanlaajuisesti. Facebookin tilastojen mukaan aktiivisia suomalaisia käyttäjätunnuksia on noin 2 miljoonaa. "Kiitos, että olemme saaneet kunnian palvella teitä" - Zuckerberg kirjoittaa virallisessa blogissaan....
Oletko jo huomannut Twitterin uudistuksen profiilisivullasi?
Twitter julkisti tämän viikon tiistaina profiilisivujen uuden ilmeen. Uusi ominaisuus mahdollistaa suuren vaakakuvan lisäämisen omaan Twitter-profiiliin. Uusi ilme muistuttaa paljon Facebookin Timeline-taustakuvaa. Pääkuva näkyy jo aiemmin käytössä olleen pienen...
Facebookin tykätyimmät yritykset on listattu
Facebook on monille yrityksille suurta julkisuuskilpailua, jossa tykkääjiä pyritään keräämään kaikin keinoin. Business Insider on listannut Facebookin sivustot, joilla on tällä hetkellä eniten tykkääjiä. Tiedot on kerätty elokuun alussa ja listalle on kerätty vain...
Facebook vaihtaa kaikkien käyttäjien profiilit aikajanoiksi
Kaikkien Facebook-käyttäjien profiilit vaihtuvat Aikajanoiksi (timeline) seuraavien kuukausien aikana. Aikajanan käyttöönotto on ollut mahdollista halukkaille viime joulukuusta lähtien. Tähän asti käyttäjät ovat vielä voineet käyttää vanhanmallista profiilinäkymää,...
Twitterin mainosviestit voi nyt kohdistaa
Twitter on kehittänyt uuden työkalun, jolla yritykset voivat kohdistaa mainostwiittejä (Promoted Tweets) haluamilleen kohderyhmille. Aiemmin ei ole ollut järkevää kohdistaa tarjouksia alueellisesti esimerkiksi vain helsinkiläisille käyttäjille, koska twiitit ovat...
Facebookiin tulossa ilmoitustaulu avoimille työpaikoille
Facebook kehittää ilmoitustaulua avoimille työpaikoille. Facebook Jobs-palvelun ideana on kerätä työpaikkailmoituksia eri sivustoilta yhteen tietokantaan, josta käyttäjät voivat niitä helposti selailla. Facebook voi hyödyntää käyttäjistä keräämiään tietoja...
Facebookin yleisimmät sääntörikkomukset
Facebookin Aikajana-ominaisuuden yhtenä tarkoituksena on siivota Facebookin markkinointikäytäntöjä sekä selkeyttää mainostajille ja sivun ylläpitäjille pelisääntöjä. Strategiseen sosiaalisen median markkinointiin tärkeänä osa-alueena luonnollisesti kuuluu...
Facebookin Aikajana ja muutoksen vaikutukset
Facebook on oman määritelmänsä mukaan sosiaalinen verkosto, jolla on maailmanlaajuisesti yli 750 miljoonaa käyttäjää. Näistä noin 2,3 miljoonaa on suomalaisia, mikä tekee Facebookista Suomen selvästi suosituimman sosiaalisen median. Tämän lisäksi Facebook on Googlen...