Twitter on kehittänyt uuden työkalun, jolla yritykset voivat kohdistaa mainostwiittejä (Promoted Tweets) haluamilleen kohderyhmille. Aiemmin ei ole ollut järkevää kohdistaa tarjouksia alueellisesti esimerkiksi vain helsinkiläisille käyttäjille, koska twiitit ovat näkyneet kaikkialla maailmassa. Uuden työkalun avulla viestit voidaan lähettää vain tietyssä kaupungissa tai maassa asuville. Mainosviestit voidaan myös kohdistaa seuraajan käyttämän laitteen perusteella esimerkiksi vain mobiililaitteen käyttäjille.

Twitter kertoo testanneensa uutta ominaisuutta suurien mainostajien kanssa, joihin lukeutuvat muun muassa British Airways, Coca-Cola ja Washington Post. Ominaisuus on tarjolla nyt kaikille Promoted Tweets -mainostajille maailmanlaajuisesti.

Kohdistettujen mainostwiittien laskutus perustuu sitoutettuihin käyttäjiin aivan kuten muissakin mainostwiiteissä. Eli mainostaja maksaa vain silloin kun joku vastaa twiittiin, twiittaa sen uudelleen tai merkitsee sen suosikikseen. Tehokkaat twiitit, jotka keräävät eniten sitoutettuja käyttäjiä näkyvät käyttäjien halutuloksissa yhä useammin.

(Alkuperäinen lähde: Twitter Advertising Blog – New targeting adds greater relevance to your Promoted Tweets)